До уваги батьків

Відповідно до пункту 6.8 Державних санітарних норм і правил "Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 18.01.2007 № 13 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30 січня 2007 р. за № 77/13344, загальна вага підручників із розрахунку на один навчальний день у комплекті з шкільним приладдям, без ваги ранця або портфеля, не повинна перевищувати допустимих гігієнічних норм перенесення учнями ваги на відстань до 3 км:

І-ІІ класи - 1,5 - 20,0 кг;
ІІІ-ІV класи - 2,0 -2,3 кг;
V-VІ класи - 2,3 - 3,0 кг;
VІІ-VІІІ класи - 3,0 - 3,5 кг;
ІХ-ХІ(ХІІ) класи - 3,5 - 4,5 кг.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

1. Якщо Вас щось турбує у поведінці дитини, якомога швидше зустріньтесь і обговоріть це з класним керівником та шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Часто саме зміни у сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дитини.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині у складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника та шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання у початковій школі вона звикла до контролю з Вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайними питаннями типу: «Як пройшов твій день у школі?» Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, прізвища дітей, вчителів, деталі, про які дитина вам повідомляє, і використовуйте їх надалі для того, щоб починати або підтримувати подібні розмови про школу. Ні в якому разі не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочення.

9. Ваша дитина повинна оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність як – як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, частіше проявляйте свою радість успіхами дитини. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре у школі. Постарайтеся, наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень, вони можуть привести до емоційних зривів та проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань, щиру зацікавленість. Якщо дитина звертається до Вас з питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповідь самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між її інтересами і предметами, що вивчаються у школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, за якою поставлено фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, здобуті у школі, у домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати потрібну кількість продуктів для приготування їжі для сім’ї або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати вікно чи двері.

12. Особливі зусилля докладайте до того, щоб підтримувати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли дитина переживає період змін у своєму житті. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень у домашній атмосфері. Спокійне життя у родині допоможе дитині більш ефективно розв’язувати проблеми у школі.

Практичний психолог Башлик Л.Г.

Кiлькiсть переглядiв: 834